Majlis Pertunangan Dayang

Pada 11 Mei 2008, Dayang bertunang. Saya pergi rumah Dayang dengan Kak Ana bersama suaminya. Misliana dan suaminya join kami pergi sekali. Kami bertolak dalam jam 11.00 pg. Kak Ana jemput saya kat rumah. Dalam perjalanan sempat kami singgah di pekan Papar. Sempat kami ronda-ronda sekejap kat pekan Papar tu. Kemudian terus perjalanan ke Membakut, pekan kawasan Dayang tinggal. Tapi tak sempat nak ronda-ronda sebab sudah tengah hari. Kami terus ke kampung Dayang tinggal. Sampai di kampung tersebut Kak Ana sudah lupa yang mana satu rumah Dayang. Berpusing-pusing beberapa kali di tempat yang sama. Selepas Kak Ana telefon adik Dayang baru lah jumpa rumahnya. Dalam jam 2 petang pihak lelaki tiba. Majlis berjalan dengan lancar. Semasa makan, saya dapat merasa kuih yang belum pernah saya makan sebelum ini iaitu kuih "Kelupis". Kuih tersebut dibuat dari beras pulut yang dibungkus dengan daun "Silat" . Nama sebenar daun tersebut tak tahu lah. Mereka panggil daun tu daun "Silat".

Dalam perjalanan balik kami sempat pergi ke pantai tak jauh dari rumah Dayang. Pantai tu dipangil pantai "Pimping". Kawasan pantai tu tiada orang, sunyi kerana jauh dengan kawasan penduduk. Tapi permandangannya cantik kerana nampak beberapa buah pulau di situ. Selepas bergambar kami bertolak balik. Dalam perjalanan balik kami singgah lagi di Pantai "Lok Kawi". Di situ pantainya agak ramai orang berkhelah kerana berada di tepi jalan raya. Sempat juga kami bergambar di situ.

Sampai di Kota Kinabalu, kami pergi ke jeti "Jesselton Point" . Kami pergi sana cuma untuk minum di restoran tepi laut. Selepas minum kami sempat bergambar dan terus pulang ke rumah....

Gambar saya sertakan sikit jer.....

Dayang Sedang Menunggu Untuk Sarung Cincin

dayang_tunang

Dayang Dan Tunangnya

dayang_tunang2


Majlis Potong Kek

dayang_tunang3

Pantai Pimping

Pantai Pimping2

Kak Ana dan Suaminya (Din)

pantai_pimping3

Pantai Lok Kawi

pantai_lok_kawi

Kursus Pengurusan Aset Alih Kerajaan

Pada 5/5/2008 hingga 8/5/2008 saya ada kursus pengurusan aset alih kerajaan di INTAN , sabah. nampaknya tak dapat guna internet la beberapa hari.

Nampaknya lepas kursus ni habis aset kerajaan kena alih...........

Followers

Powered by Blogger.