Bergelap Tiada Elektrik

Dalam jam 8 malam saya masih lagi berada di pejabat, tetiba elektrik padam, apa lagi .. gelap gelita la .. meraba-raba mencari untuk tutup suis plug dan lampu dan kunci pintu. Seram juga rasanya berada sorang kat opis dalam keadaan gelap gelita. Lepas tu terus balik rumah. Kat rumah pun masih bergelap, dah la lilin pun tak ada, nasib baik ada lampu picit yang dibeli bulan lepas. Apa lagi, dah gelap nak buat apa... lepas tu saya keluar kat area rumah,.. ramai sedang berdiri ditepi-tepi jalan. Sempat berborak dengan pakcik yang lepak kat situ. Diaorang keluar sebab panas berada dalam rumah... Oleh kerana mata mengantuk saya terus je balik dan terus baring.... Dalam bilik sorang aje senang la mata pun lelap... Dalam jam 3 pagi saya tersedar sebab nyamuk banyak bermain di telinga... Saya pun bangun buka lampu baru lah kurang sikit.. nasib baik dah ada elektrik... sambung tidur lena sampai pagi...

0 comments:

Post a Comment

Followers

Powered by Blogger.